Bong Joon-ho, yedinci filmi Parasite / Parazit’te yarattığı iki aile tablosu üzerinden öncelikle müthiş bir senaryo ve kurgu detayı ortaya koyuyor. İki ailenin tezatlıklarından ilham alan film, aile olma kavramının detaylarını da çarpıcı bir biçimde ortaya koyuyor. Parazit, kelime anlamıyla bir canlıya bağımlı olarak yaşayabilen ve üzerinde yaşadığı canlıya zarar da verebilen organizmalara deniyor. Fakirlikle sınanan Kim ailesi yaşadıkları mahalle, ev ve evin dışında gelişen olaylar nedeniyle parazit sınırlarına dahil edilebilir. Park ailesi ise yaşadıkları doğal zenginlikle birilerini sırtlarında taşıyan insanlar olarak görülebilir. Ama onların da sırtına yapıştıkları bir sistem var. Ve hatta sistemin de sömürge haline getirdiği bir takım olgular. Yani bu böyle gider! Birisi yüzleşmeye açık, diğeri ise sıradan kalıplar içinde tartışmaya kapalı gibi görünüyor. Ancak iki aile etkileşime girdikçe her iki taraftan da sevimsiz kokular geleceğine dair vurgu yapılıyor.
Kim ve Park ailesi, ülkedeki eşit olmayan gelir dağılımının temsili iki aile modeli. Kim ailesi fakir olmalarına rağmen çocuklarına zengin evlerinde ders verdirtecek kadar bir eğitim payına dahil edebilmiş. Yani eğitim seviyesiyle gelir düzlemi arasında organik bir bağ yok. Önce oğulları, sonra kızları Park ailesinin çocuklarına ders veriyor ve zekalarıyla işin içine anne ve babalarını da dahil ederek adeta evi ele geçiriyorlar diyebiliriz. Film ilk bölümdeki olağan ve yayılmacı akışa karşı ikinci bölümde yarattığı öfkenin acısını çıkartıyor. Bu da aynı hayatı yaşayamayan insanların birbirlerine karşı yükselttikleri bir öfke patlamasına yol açıyor! Kim ailesi camlarına işeyen sarhoşlardan sonra Park ailesinin salonlarından yemyeşil ve yağmurlu bir geceye uzanan bir değişimi iyice sorgular hale geliyorlar. Evde tuvaletin tepesine tüneyip bağlandıkları internetin aslında evin her yerinde çekiyor olması da onlar için kafalarını aydınlatan başka bir gelişme! Tabii Kim ailesinin kendilerine açtıkları yolu diğer emekçiler için kapamaları da ayrı bir sosyal ve etik sorun! Sonuçta aile arasında kopmayacak bir bağ var ve bu her anlamda işlerini kolaylaştırıyor. Batmışlık ve kokmuşluk halinde bile yaşamsal durumlarından taviz vermiyorlar. Gerekirse taşan klozetin kapağını kapatıp orada, o kokuşmuşluk içinde yaşamaya devam ediyorlar ve bu tarzı ve tavrı başka bir mekana, ortama sızdırmaktan da zerrece gocunmuyorlar!
Bong Joon-ho, yedinci filmi Parasite / Parazit’te yarattığı iki aile tablosu üzerinden öncelikle müthiş bir senaryo ve kurgu detayı ortaya koyuyor. İki ailenin tezatlıklarından ilham alan film, aile olma kavramının detaylarını da çarpıcı bir biçimde ortaya koyuyor. Parazit, kelime anlamıyla bir canlıya bağımlı olarak yaşayabilen ve üzerinde yaşadığı canlıya zarar da verebilen organizmalara deniyor. Fakirlikle sınanan Kim ailesi yaşadıkları mahalle, ev ve evin dışında gelişen olaylar nedeniyle parazit sınırlarına dahil edilebilir. Park ailesi ise yaşadıkları doğal zenginlikle birilerini sırtlarında taşıyan insanlar olarak görülebilir. Ama onların da sırtına yapıştıkları bir sistem var. Ve hatta sistemin de sömürge haline getirdiği bir takım olgular. Yani bu böyle gider! Birisi yüzleşmeye açık, diğeri ise sıradan kalıplar içinde tartışmaya kapalı gibi görünüyor. Ancak iki aile etkileşime girdikçe her iki taraftan da sevimsiz kokular geleceğine dair vurgu yapılıyor.
Kim ve Park ailesi, ülkedeki eşit olmayan gelir dağılımının temsili iki aile modeli. Kim ailesi fakir olmalarına rağmen çocuklarına zengin evlerinde ders verdirtecek kadar bir eğitim payına dahil edebilmiş. Yani eğitim seviyesiyle gelir düzlemi arasında organik bir bağ yok. Önce oğulları, sonra kızları Park ailesinin çocuklarına ders veriyor ve zekalarıyla işin içine anne ve babalarını da dahil ederek adeta evi ele geçiriyorlar diyebiliriz. Film ilk bölümdeki olağan ve yayılmacı akışa karşı ikinci bölümde yarattığı öfkenin acısını çıkartıyor. Bu da aynı hayatı yaşayamayan insanların birbirlerine karşı yükselttikleri bir öfke patlamasına yol açıyor! Kim ailesi camlarına işeyen sarhoşlardan sonra Park ailesinin salonlarından yemyeşil ve yağmurlu bir geceye uzanan bir değişimi iyice sorgular hale geliyorlar. Evde tuvaletin tepesine tüneyip bağlandıkları internetin aslında evin her yerinde çekiyor olması da onlar için kafalarını aydınlatan başka bir gelişme! Tabii Kim ailesinin kendilerine açtıkları yolu diğer emekçiler için kapamaları da ayrı bir sosyal ve etik sorun! Sonuçta aile arasında kopmayacak bir bağ var ve bu her anlamda işlerini kolaylaştırıyor. Batmışlık ve kokmuşluk halinde bile yaşamsal durumlarından taviz vermiyorlar. Gerekirse taşan klozetin kapağını kapatıp orada, o kokuşmuşluk içinde yaşamaya devam ediyorlar ve bu tarzı ve tavrı başka bir mekana, ortama sızdırmaktan da zerrece gocunmuyorlar!