Bugünkü Haberler
RESMİ İLANLAR
PTT 1.LİG PUAN DURUMU
TAKIMLAR O G B M Av P
1- Fatih Karagümrük 1 1 0 0 3 3
2- Ümraniyespor 1 1 0 0 3 3
3- Adana Demirspor 1 1 0 0 2 3
4- Menemen Spor 1 1 0 0 2 3
5- Osmanlıspor FK 1 1 0 0 2 3
6- Akhisarspor 1 1 0 0 1 3
7- Hatayspor 1 1 0 0 1 3
8- BŞB.Erzurumspr 1 0 1 0 2 1
9- İstanbulspor 1 0 1 0 2 1
10- Keçiörengücü 0 0 0 0 0 0
11- Boluspor 1 0 0 1 1 0
12- Adanaspor 1 0 0 1 0 0
13- Altınordu 1 0 0 1 0 0
14- Altay 1 0 0 1 1 0
15- Bursaspor 1 0 0 1 1 0
16- Balıkesirspor 1 0 0 1 0 0
17- Giresunspor 1 0 0 1 0 0
18- Eskişehirspor 0 0 0 0 0 -6
Üst Lig Play Off Alt Lig
EN BÜYÜK SANAT DEVRİMCİSİ : EDGAR DEGAS
EN BÜYÜK SANAT DEVRİMCİSİ :  EDGAR DEGAS
19 Temmuz 2019 19:30
Font1 Font2 Font3 Font4
Bu Haber 249 views Okundu

Fransız Ressam Edgar Degas 19 Temmuz 1834 yılında Paris’te doğdu. Bir süre Hukuk öğrenimi gördükten sonra, Güzel Sanatlar Okulunda Lamothe’nin öğrencisi oldu. İngres’i örnek alarak İtalya’ya gitti. 1856-1857 yıllarını bu ülkede geçirerek Rönesans ustalarının tablolarını kopya etti. O dönemde yaptığı tablolar klasik geleneklere uygun olmakla birlikte, Bellelli ailesi (1860), Bir Şehir Kurduran Semiramis (1860-1865), Orleans Şehrinin mutluzlukları gibi tablolarında bir yandan güçlü bir kişiliğin izleri, bir yandan da Ingres ve Puvis de Chavannes’in etkileri görülür.

Felix Braguemond, 1853’ten sonra Degas’a Ofort tekniğini öğretti. Daha sonra ressam, Japon estamplarını gördü ve onlardaki güçlü kompozisyon tekniğinin etkisi altında kaldı. Hayatının ilk yarısında Edgar Degas, sanatın klasik geleneklerine saygılı olmak, çağın yaşamını yorumlamak ve yeni teknikler denemek gibi  değişik amaçlar arasında bocaladı. Ingres gibi renkten çok desene, biçime önem verdi ve durmadan desenler çizdi.  1870 Fransız-Alman savaşında topçu eri olarak orduya katıldı. Orduya girdiği günlerde Yüzbaşı  Henri Rouard ile tanıştı. Sanatsever ve sanatçıların yakın dostu olan Henri Rouart’ın evinde savaştan sonra,  Edouard  Manet, Berthe Morisot  bigi ressamları Paul Vallery gibi şairleri tanıdı.

1872’de Amkerika’ya giderek annesinin doğduğu şehir olan New Orleans ‘da çalıştı ve en olgun eserlerinden biri sayılan New Orleans’da pamuk pazarı adındakı kompozisyonu yaptı. İzlenimci grubun 1874 yılında açılan ilk sergisine katılan Degas ikinci sergisine 24 tablosunu göndermiştir. Tablolar dostları tarafından iyi karşılanmadı. 1877-1879’açılan sergilere ressam, 25 tablo ile katıldı.  Degas, öteki izlenimci arkadaşları gibi, resim sanatının saplanıp kaldığı ölü geleneklere ve formüllere son vermek amacı içerisindeydi. Ama tekniği , izlenimci tekniği değildi. Araştırmalarında, arkadaşı olan sanat tenkitçisi Duranty’nin ve natüralist yazarların anlayışlarından yakındı.

Degas, teknik ve estetik değerleri bakımından hikaye türünün çok üstünde olan çeşitli konulu pozisyonlar ve portreler yapıyordu. Tiyatro ve konserler ressamın ilgisini çekiyor, operanın fuayesinde gördüğü bale dansözlerinin çeşitli pozlarını tespit ediyordu. Zaten Degas, birçok kompozisyonuna Robert Le Diable balesi (1872), Dans Sınıfı (1872) esin kaynağı olan opera fuayelerinden ömrünün sonuna kadar ayrılmadı.

Degas tiyatrolardan başka at yarışlarına, sirklere gider ve buralardan aldığı konuları tablolarına işlerdi. Bu yüzden Monet , Sisley gibi arkadaşları onunla beraber sergi açmayı reddetmelerine sebep oldu.  Öte yandan Degas’ın sergilerde görülen resimleri onu, sanatseverlerce aranılan ve sevilen bir usta haline getirdi. Yanlız yaşamayı severdi. Hayatının son yıllarında gözleri bozuldu ve bu yüzden yağlı boyayı bırakmak zorunda kaldı.

Degas’ı çağının en büyük sanat devrimcilerinden biri olarak kabul etmek gerekir. Ve unutulmayacak bir sözü vardır: ‘Desen, biçim değildir, biçimi görme metodudur.’




Yoruma Kapalıdır..

Bu haberler ilginizi çekebilir!
Yukarı Geri Ana Sayfa